Sylblog

Terhesség, gyerekvárás és a mindennapok A férjem szerint olyan vagyok mint a jó szilva pálinka, ütős és finom első gyerekes kalandok

Friss topikok

  • sylblog: @annie33: Gratulálok, szép nagy fiad van! Akkor a kisfiad nem sokkal fiatalabb az én kisebbik gye... (2012.05.31. 15:05) Hózentróger kerestetik
  • annie33: Szia,megint én, elolvastam néhány blogbejegyzésedet.Én is szakdolgozatot írok, csak én könyvtárosn... (2012.04.30. 00:57) Új év
  • tildy[UK]: Na , orulok, hogy 5os lett a vizsgad:) Hova tudsz majd visszamenni dolgozni? Vagy milyen munkakat... (2012.02.18. 21:19) Szigorlaton túl és innen
  • essz: bubu is csak saját ütemben, de akkor villám gyorsan állt át. kb 1 hét kellett az egészhez, most má... (2011.08.08. 14:58) Mazsi szobatisztul (lassan)
  • Lusthie: huhh bátor vagy! nem túl jó, de legalább már tudod, mi a baj :( (2011.07.26. 16:58) Diagnózisom:reflux (GERD)

Babaruhák mosása

2008.07.29. 11:26 sylblog

Sok felől lett eddig beszerezve babaholmi és ruhák. Egyrészt aktívan járom, jártam főleg angol túrkálokba célirányosan. Használtan ajándékba kaptunk különböző méretű ruhákat. Aztán vásároltam C&A-ban, IKEA-ban. Tetrapelenkát, ágyneműt, lepedőt anyum elrakta legkisebb tesóm után. Szóval, beavató mosáson a teljesen kollekció már átesett, most kezdtem bőrbarát-bababarát mosásukat. Eddig alaposan gyűjtőttem az infokat ismerősöktől, védőnőtől, netről. Egy ajándék kuponnal induláshoz beszereztem a DM-ből GABI Bababarát mosóporát és hozzá hyper-szuper sensitive öblítőt. Egy adag ruhát ezzel mostam magas hőfokon, az öblítőhöz biztos, ami biztos adagoltam 20%-s ecetet.
Az eredménnyel elégedett voltam, de el kezdtem számolgatni. Enyhén szólva drágáltám, hogy azt a mosószerköltséget, ami egy mosásra kijött. Más mosóporokat és géleket is nézegettem árban, amik jók a babák ruháihoz (Persil, Ariel stb, DM vagy Rossamann saját márkás terméke pl), de árban hasonló ugyanott volt öblítővel együtt.

Többedik adagot az alábbi táblázatban megadottak szerint mostam és nagyon-nagyon szépek lettek és jó illatúak a rucik!!!:) A mosószappan reszelgetése macerás, de megéri, annyit azért hozzá kell tennem, hogy mosógép dobjába rakom a mosószóda és mosószappan keverékét. A mosószappan LIDL-s LEL márkájú.

BIO Mosás babacuccoknál   
MegnevezésKiszerelés (g) v. literFt/kg v. Ft/l1 mosáshoz szükséges menny. (g) v. mlFt/mosás
Mosószappan40017966,711,9
Mosószóda50022066,714,7
Ecet 20%1120303,6
Egy mosásra jutó mosószer költség30,2
     
Az ecethez lehet hozzáadagolni néhány csepp illóalajat, ami kellemes illatúvá teszi a ruhákat (teafa, jázmin, fenyő, levendula stb.)
     
Hagyományos mosás babacuccoknál   
MegnevezésKiszerelés (g) v. literFt/kg v. Ft/l1 mosáshoz szükséges menny. (g) v. mlFt/mosás
Mosópor*1000700133,393,3
Öblítő** (koncentrátum)150011,35,6
Ecet 20%1120101,2
Egy mosásra jutó mosószer költség100,2
     
*Mosószer: GABI Bababarát, Ariel, Persil, DM Sensitive bőrbarát mosóporok stb.
**Öblítő: Silan, Cocccolino, DM vagy Rossmann Sensitive bőrbarát öblítők stb.

5 komment

Címkék: környezetvédelem mosószóda ecet mosás babaruha mosószappan bőrbarát mosása

A bejegyzés trackback címe:

https://sylvorium.blog.hu/api/trackback/id/tr85590741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzska 2008.07.30. 11:57:51

Tyű ez tök jó! Profi vagy, hog így kiszámoltad! Köszi, hogy közkinccé tetted, alkalmazni fogom, ha egyszer odajutok. Időről-időre szoktam olvasni a blogot. További minden jókat!

Ildi75 2009.09.08. 12:35:22

Szeretnék érdeklődni, hogy Nálad bevált ez a mosási technika? Sajnos nálam egyáltalán nem.Hiába próbáltam áztatni is a koszos ruhákat, alig jött ki valami.

sylblog 2009.09.08. 18:36:27

@Ildi75: Válaszolva kérdésedre, részben igen, viszont utólag azt mondom, hogy az ecet önmagában nem elég jó, csak ha tényleg levegőn száradnak a ruhák és nem párás a levegő.
A kisfiam már egy éves, egyévnyi tapasztalat azt mutatja, hogy a kakis cuccokat muszáj volt frissen sima vízzel átöblíteni. A folt jellegétől változóan forró/hideg vízzel. Aztán vagy megszárítottam és utána került mosásba vagy összegyűjtöttem egy áztató vödörben két napi baba szennyest (a vödörben ecet volt). Így kijöttek a foltok.

Ildi75 2009.09.08. 21:22:26

@sylblog: Ja, én mosószappannal, és mosószódával áztattam , illetve mostam, de foltosak maradtak, játszótéri ruhák is koszosak, pedig volt, hogy 60 fokon is mostam . Most bio mosóport keresek.

sylblog 2009.09.09. 09:17:07

@Ildi75: Próbáld ki a mosódiót, baránőmnek bejött. Náluk nem is a picur bőre érzékeny, hanem az övé. Ezenkívül én szinte minden műanyag játékát, kanalát, cumisüveget a DM almaecetes tisztítószerével mosom, vagy takarítom le (pl. merev pelenkázó lap). Univerzális. Ennek sokkal jobb az illata, mint a sima 20%-s ecetnek.Öblítőhöz is rakhatod.
Állítólag jó az Ariel mosópor. A környékünkön a Telepolc nevű üzlethálózatban láttam legjobb áron. Ők árulnak cseh és lengyel nagyon jó minőségű baba és extra szenzitív mosószereket.
süti beállítások módosítása