Sylblog

Terhesség, gyerekvárás és a mindennapok A férjem szerint olyan vagyok mint a jó szilva pálinka, ütős és finom első gyerekes kalandok

Friss topikok

  • sylblog: @annie33: Gratulálok, szép nagy fiad van! Akkor a kisfiad nem sokkal fiatalabb az én kisebbik gye... (2012.05.31. 15:05) Hózentróger kerestetik
  • annie33: Szia,megint én, elolvastam néhány blogbejegyzésedet.Én is szakdolgozatot írok, csak én könyvtárosn... (2012.04.30. 00:57) Új év
  • tildy[UK]: Na , orulok, hogy 5os lett a vizsgad:) Hova tudsz majd visszamenni dolgozni? Vagy milyen munkakat... (2012.02.18. 21:19) Szigorlaton túl és innen
  • essz: bubu is csak saját ütemben, de akkor villám gyorsan állt át. kb 1 hét kellett az egészhez, most má... (2011.08.08. 14:58) Mazsi szobatisztul (lassan)
  • Lusthie: huhh bátor vagy! nem túl jó, de legalább már tudod, mi a baj :( (2011.07.26. 16:58) Diagnózisom:reflux (GERD)

Köztéren szoptatás

2008.10.29. 08:20 sylblog

Nyilvános helyen két nem szoptattam két hónapos babánkat. Ennek több oka van. Egyrészt nem vitt rá a szükség és szerintem ez jó, hobbiból nem tenném. Másrészt hideg ősz van és megyünk bele télbe, egyelőre megtehetem, hogy időjárás függvényében mozdulunk ki sétálni és a sétát mindenképp két szoptatás közé teszem be. Ha nagyon muszáj, fel kell rá készülni a helyzetre szerintem (pl. hirtelen éhes lesz a baba, sóhivatalba kell menni és sokat kell várni, orvosi rendelőben kell várakozni). Az távol áll tőlem, hogy pl. egy étteremben előkapjam a mellem és szoptassak, ha éhes lenne a baba, akkor diszkréten szólnék a pincérnek és kérnék inkább egy csendesebb zugban asztalt hármunknak. A babás cuccokkal való kereskedelem egy nagy lenyúlás. Ez olyan mint az esküvő és a temetés, tudják, hogy az ember nem szeret ezen spórolni. A neten rábukkantam pl. szoptatókendőre: www.szoptatoskendo.hu. Ápol és eltakar, ötletes, de kis raffinériával itthon is ellehet készíteni bármilyen anyagból, még télre valót is. Én eltakarás céljára egy könnyű polár takarót (ami könnyen elfér pl. hátizsákban, pelenkázó táskában) ajánlok háromszögletűre hajtva, tetra pelenka is megfelel a célnak.
Tavasszal már könnyebb lesz, az étkezések közötti időszakok nagyobbak, így nem aggódok majd annyira, hogy utcán éhezik meg a baba, ha itthon rendesen megszopizik. A szüleim belvárosban laknak, muszáj esetén ott szoptatnék és mennénk tovább intézni a dolgunkat kis Mazsolával. Ami viszont bosszantó, hogy pelenkázós helyet a városban nem tudok sehol. Ja egyet igen: védőnőknél, ha bekuncsorogja az ember magát szoptatni vagy pelenkázni, talán nem dobják ki (szintén belváros jövet-menet).

A város művelődési központban helyeznék el pelenkázó és egy kényelmes magastámlájú széket: ide hurcolásszák kismamák nagyobb tesót balettra, angolra, mindenféle foglalkozásra, közintézmény és jó pontot szerezhetne magának az önkormányzat. Nézzzük a költségvonzatot:

- Külön helyiséget nem kell kialakítani;
- Kényelmes szék szoptatáshoz cirka 20-25 eft áfával
- Pelenkázót anyagárban számolom, mert lehet találni lelkes barkácsmester apukákat, akik társadalmi munkában összerakják bútorlapból (20-25 eft).
- Fenntartási költség: áram, víz, fűtés, takarítás. Ebből a takarítás az ami megfogható, a többit, amúgy is ki kell fizetni.

Na ez összesen 50 eft, egyszeri ráfordítás. Megéri? Költői kérdés.

Szólj hozzá!

Címkék: hely szoptatás nyilvános köztér kialakítás pelenkázó szoptatóskendő

A bejegyzés trackback címe:

https://sylvorium.blog.hu/api/trackback/id/tr40737931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása