Pénteken voltam elősszőr iskolai "éles bevetésen", magyarán osztályfőnöki órát tartottam. "In medias res" volt teljes mértékben, mert összesen egy óra hospitálás után kellett órát tartani levelezős hallgatóként. A témát én választottam, óravázlatot előre leadtam. Végzős műszaki szakközépiskolás osztályban voltam, borkultúrával kapcsolatos témákat vittem. Összességében jól sikerült az óra, együttműködtek a diákok. Értékelésnél a készségeim megdícsérték, de időben elcsúsztam a feladatokkal (átkozott csengő), de gyakorlattal csiszolható a dolog. Néhány érdekes dolog, ami kiderült:
- hogy a 18 éves korosztály nem ismeri alföldi (kunsági, csongrádi borvidéket), balatoniakat annál inkább.
- Egri bikavér és tokaji borokat ismerik inkább csak
- Téves információk vannak borokról: /"vörös borok főleg csak édesek lehetnek" pl. ilyen hangzott el az órán/.
- Van mit népszerűsíteni borok területén a fiatalok számára
- Boroscímke tervezős feladattal jól mozgosíthatók kreativitás terén (üres borosüvegeket vittem és az "osztály borához" kellett csapatoknak címketervet készíteni).Ehhez kapcsolódóan borokra jellemző jelzőket szedtünk össze közösen és párhuzamot vonva kellett az osztálynak magukra vonatkozókat köztük keresni (pl. ütős, erős, üde, friss stb.)
Kicsit vicces volt buszon üres borosüvegekkel nagy pocakkal vonulni reggel, amikor utaztam;)