Sylblog

Terhesség, gyerekvárás és a mindennapok A férjem szerint olyan vagyok mint a jó szilva pálinka, ütős és finom első gyerekes kalandok

Friss topikok

  • sylblog: @annie33: Gratulálok, szép nagy fiad van! Akkor a kisfiad nem sokkal fiatalabb az én kisebbik gye... (2012.05.31. 15:05) Hózentróger kerestetik
  • annie33: Szia,megint én, elolvastam néhány blogbejegyzésedet.Én is szakdolgozatot írok, csak én könyvtárosn... (2012.04.30. 00:57) Új év
  • tildy[UK]: Na , orulok, hogy 5os lett a vizsgad:) Hova tudsz majd visszamenni dolgozni? Vagy milyen munkakat... (2012.02.18. 21:19) Szigorlaton túl és innen
  • essz: bubu is csak saját ütemben, de akkor villám gyorsan állt át. kb 1 hét kellett az egészhez, most má... (2011.08.08. 14:58) Mazsi szobatisztul (lassan)
  • Lusthie: huhh bátor vagy! nem túl jó, de legalább már tudod, mi a baj :( (2011.07.26. 16:58) Diagnózisom:reflux (GERD)

Mazsi első bölcsis hete

2010.11.08. 07:16 sylblog

A múlt héten hétfő Halottak napja volt, ezért kedden kezdtük a bölcsit. Mazsinak már egy hónapja folyamatosan emlegettem, hogy hova fogunk/fog járni:ahol van sol gyerek, játék, kiságy, kis WC, kis mosdó, udvar, motorok, pedálos kisautók stb. Kívülről sokszor megnéztük. Első nap már berontott csoportszobába, úgy kellett visszahoznom és levennem kabátot, cipőt róla. Elméletben két hét a beszoktatás időszaka, de betegség bármikor közbeszólhat. Bele is szólt, hétvégén nagyon betaknyosodott a kölyök, ma délelőtt viszem orvoshoz. Remélem pár nap alatt kijövünk belőle. Ahogy rájött Mazsi, hogy a bölcsiben mennyi játék van és a környezet nekik van kitalálva, abszolúte nem érezte magát rosszul. Sőt inkább vadóckodott, nem fogadott szót, kukát borított (amibe a szemét össze lett szedetve kétszer is.) Rohangált volna ki-be, a többi gyerek, aki már "intézményesítve" lett, csak nézett, hogy mit csinált Mazsi. Ez volt az első nap. Második nap reggel a másik gondozó nénivel találkoztunk reggel, az első 20 percben megint szélvészként szaladgált. Gondozónő első kérdései között rögtön az volt, hogy Mazsi időre született-e, mozgásfejlődéséből ugy-e nem maradt ki mászás, valamint nem volt gond a szülés után vele. Sajnos, egyből értettem a célzást. Mondtam, hogy minden rendben volt, és alapból ilyen sajtkukac néha. Bosszantott, hogy célzottan már hiperaktívnak minősítete a gyereket!
Aztán tízóraira megjött a másik gondozónő is, már első pillanattól tudom, hogy hozzá jobban fog ragaszkodni Mazsi. A tízórainál nehezen ült meg a kisasztalnál, elszedte szomszédjai szalvétáit. Tányérjából ki-be pakolta alma-körte gerezdeket. Elmondtam gondozónőknek, hogy az önálló evés nem igazán megy itthon sem. Pláne kanál használat.
Harmadik nap elküldtek a egy óra hosszára a bölcsiből, amíg Mazsi ott volt. Elköszöntem tőle, mondtam majd anya jön vissza. Pát intett és puszit dobott. Kicsit gombóccal a torkomban, de kiléptem a bölcsi kapuján. Lestem a telómat, nem hívtak.
Mikor visszajöttem, örömmel közölték, hogy sokkal higgadtabb volt, ahogy elmentem és leült játszani hosszú ideig!!! Egy kő leesett a szívemről. Aztán negyedik már ott ebédeltünk bölcsiben, mindent megevett, csak várta a "sült galambot" a szájába.Etetnem kellett. Duplán evett tökfőzelékből. A havi kaját már befizettem, ha beteg is lesz, elhozzuk, nincs időm főzni. Jó kajákat kapnak. Alaposan átnézem a heti menüt, amit nem kap hétközben, azt főzők hétvégén. Pl. volt brokkoli, de spenót vagy sóska nem, akkor készítek itthon vacsira, vagy hétvégére. Hetente szokott kapni egyszer Mazsi halat, ha nincs, akkor azt is kap. Joghurtot, krémtúrót is itthon. Egyelőre nem reggelizik bennt, majd csak 8.30-ra járunk majd. Reggel egyelőre nem cipelem magammal, Gerire addig nagypapa vigyáz majd.
 

Szólj hozzá!

Címkék: betegség evés nátha bölcsi beszoktatás

A bejegyzés trackback címe:

https://sylvorium.blog.hu/api/trackback/id/tr382432747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása