Sylblog

Terhesség, gyerekvárás és a mindennapok A férjem szerint olyan vagyok mint a jó szilva pálinka, ütős és finom első gyerekes kalandok

Friss topikok

  • sylblog: @annie33: Gratulálok, szép nagy fiad van! Akkor a kisfiad nem sokkal fiatalabb az én kisebbik gye... (2012.05.31. 15:05) Hózentróger kerestetik
  • annie33: Szia,megint én, elolvastam néhány blogbejegyzésedet.Én is szakdolgozatot írok, csak én könyvtárosn... (2012.04.30. 00:57) Új év
  • tildy[UK]: Na , orulok, hogy 5os lett a vizsgad:) Hova tudsz majd visszamenni dolgozni? Vagy milyen munkakat... (2012.02.18. 21:19) Szigorlaton túl és innen
  • essz: bubu is csak saját ütemben, de akkor villám gyorsan állt át. kb 1 hét kellett az egészhez, most má... (2011.08.08. 14:58) Mazsi szobatisztul (lassan)
  • Lusthie: huhh bátor vagy! nem túl jó, de legalább már tudod, mi a baj :( (2011.07.26. 16:58) Diagnózisom:reflux (GERD)

Szoptatós étrend

2008.09.24. 19:28 sylblog

Nagyon elgondolkoztatott, hogy belekerültünk újszülött picurunkkal a hasfájós időszakba, hogy megelőzés és felkészülés erre az időszakra nagyon sokat segített volna első gyerekes szülőként. Mivel lelkiismeretes vagyok és veszélyeztett terhesként a várandósság alatt amúgy is ráértem, a kötelező 4 védőnői látogatáson kívül, aktívan jártam a védőnőhöz. Mindenről volt szó, de praktikus tanácsokról nem. A szoptatás mindenhatóságát előtte se kérdőjeleztem meg, de nem készítettek fel semmennyire, ami a feladatuk lett volna. Görcsoldót írt fel a gyerekorvos, esténként a szoptatás előtt adom a babucinak, ha nagyon nyűzge.

Tudatosan kezdett az elmúlt hetekben, napokban szelektálni az étrendet, illetve variálni. Íme egy előzetes lista, ami nekem eddig segített az étkezésben:

  • Húsos levesek (karalábé nélkül)
  • Tojásos gomba + zöldségek (bab, borsót stb. nélkül)
  • Gombaleves, rántott gomba
  • Ragulevesek
  • Spenót (spenótos lasagne!!!:)
  • Krumpli, répafőzelék
  • Gyümölcsrizs
  • Sült csirke
  • Rántott hal
  • Tojásos nokedli
  • Zöldséges rakott tészta (borsó, kukorica nélkül)
  • Sertéskaraj sütve zöldfűszerekkel
  • Almaleves
  • Almaszósz natúr sültekhez
  • Francia rakott krumpli
  • Csirke- és sertésmáj
  • Máglyarakás, császármorzsa, palacsinta
  • Puliszka, prósza
  • Zellerkrém leves
  • Céklás kaják (most ősszel szezonális, olcsó, egyszerű elkészíteni, magas C-vitamin tartaom)
  • Vargabéles:)-> egyik kedvenc kajám;)

A listát bővítem, ahogy sikerül variálni a kajákat és nem okoz gondot a babának. Mindössze annyi a baj, hogy ezekre a kajákra nincs időm, hogy megfőzzem, család segít ebben.

A neten a következő dolgot találtam, ami nagyon hasznos szoptatós anyukáknak:

http://www.oefi.hu/tap_any.pdf

 

 

5 komment

Címkék: kaja szoptatás étrend szoptatós anyukáknak

A bejegyzés trackback címe:

https://sylvorium.blog.hu/api/trackback/id/tr84679856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

essz · http://bubukedves.blog.hu 2008.09.25. 16:46:25

tök jó ez a szoptatós kaja lista, bár tényleg kell hozzá némi segítség.. viszont, ha belegondolok, hogy csak egy héttel voltál előttem és már van egy nagy fiad, míg a mienk még mindig a pocakban trónol, akkor nagyon irigyellek :)

sylblog 2008.09.26. 19:36:13

Egyszer csak Te is megszülsz, vissza nem lehet fordítani a dolgot;) Őszinte leszek, a szülés volt eddig az egészben legkönnyebb dolog. Szoptatás-kaki-büfi szentháromságában fizikálisan teljesen lefáraszt a dolog, de ahányszor a fiamra nézek elfelejtem a nehézségeket, még ha elcsépelten hangzik is.

mariann 2008.09.27. 16:22:47

Szia

Én csodálkoztam mikor megjelent az új bejegyzés hogy kisfiunk született, régebben is olvasgattam a blogot és mintha Enikőt vártatok volna, vagy csak nekem rémlik úgy? Vagy kimaradt egy bejegyzés hogy hoppá, mégiscsak fiú lesz? :)

sylblog 2008.09.28. 14:25:48

Bocsika, de rosszul rémlik, nem vártunk kislányt.Enikő név fel sem merült nálunk lány nevek terén, nevekről nem is írtam a blogomban.

mariann 2008.09.28. 15:45:35

Akkor lehet hogy egy másik blogban olvastam össze és összekevertem, de megesküdtem volna hogy itt. :)
süti beállítások módosítása