Sylblog

Terhesség, gyerekvárás és a mindennapok A férjem szerint olyan vagyok mint a jó szilva pálinka, ütős és finom első gyerekes kalandok

Friss topikok

  • sylblog: @annie33: Gratulálok, szép nagy fiad van! Akkor a kisfiad nem sokkal fiatalabb az én kisebbik gye... (2012.05.31. 15:05) Hózentróger kerestetik
  • annie33: Szia,megint én, elolvastam néhány blogbejegyzésedet.Én is szakdolgozatot írok, csak én könyvtárosn... (2012.04.30. 00:57) Új év
  • tildy[UK]: Na , orulok, hogy 5os lett a vizsgad:) Hova tudsz majd visszamenni dolgozni? Vagy milyen munkakat... (2012.02.18. 21:19) Szigorlaton túl és innen
  • essz: bubu is csak saját ütemben, de akkor villám gyorsan állt át. kb 1 hét kellett az egészhez, most má... (2011.08.08. 14:58) Mazsi szobatisztul (lassan)
  • Lusthie: huhh bátor vagy! nem túl jó, de legalább már tudod, mi a baj :( (2011.07.26. 16:58) Diagnózisom:reflux (GERD)

Ajándékok, páli fordulat szopizásnál, Dr Spock és a többiek

2008.12.26. 10:12 sylblog

A karácsonyfánk ferde, de stabil;). Jövőre vagy új karácsonyfa talpunk lesz vagy műfenyő (hajrá környezetvédelem, de a műfenyő is műanyag) vagy néhány fenyőág is megteszi. A férjemtől Dr Spock könyvét kaptam többek között. A Suttogó után érdekes olvasmány, elég alapos néhány témában, de mint minden nevelési-tanácsadó könyvet fenntartással kell olvasni. Sokan elavultnak tartják, szerintem mindenki maga döntse el. Nekem a végletek a Suttogó, a La Leche Liga, és Dr Spock. Valahol a szoptatás, elválasztás, hozzátáplálás előzőek elveihez képest nálam középen helyezkedik el.

Tegnap jól viselte a kimozdulást nagyiéknál (anyumék) a gyerkőc, elősszőr megszeppent, aztán 5 perc után mosolygott mindenkire és "beszélgetett". Tetszett neki az utazóágy, 2 óra hosszat aludt benne.

Ma reggel hiába kínáltam fullosan teli mellel (100 ágra jött a tej), nem kellett, csak a cumisüveg, ez van. Sejthető volt, hogy 3 hét cumisüvegezés után ide jutunk. Éjszaka továbbra is szépen szopizik álmában. A tejet hősiesen fejem. Holnap kap reszelt alma levét két étkezés között.

Karácsonyi családi beszélgetés közepette kiderült, hogy elég brutál módszert alkalmaztak anno az orvosok anyumnál, amikor begyulladt a melle és a tej nem tudott kijönni a tejcsatornákon. Egyszerűen röntgen sugarakkal elapasztották a tejét. Igaz nagyon magas volt a láza és beteg lett, de tudom, hogy másképp is meg lehetett volna oldani a dolgot.

Dédimama (nagyim) az ötvenes években pedig úgy szoptatott, amit ma nagyon nehezen tudunk elképzelni. Hat hét volt a szülési szabadság, utána vissza kellett mennie dolgozni. Egy idősebb nénit felvettek dadának, aki után keményen fizették az akkori TB-t (sic!!!!) és napi öt étkezést kellett biztosítani. A munkahelye (kórház) közel volt és haza rohangált két vizit és ebédszünetben gyorsan szoptatni anyumat!

2 komment

Címkék: karácsony ajándék dr nagymama anyatej dédi cumisüveg spock suttógó szopizás elapasztás

A bejegyzés trackback címe:

https://sylvorium.blog.hu/api/trackback/id/tr38842275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

essz · http://bubukedves.blog.hu 2008.12.26. 21:01:29

Boldog Ünnepeket kíván Bubu és családja!

sajnálom a mell dolgot. ha éhes, akkor sem fogadja el a cicit? hallottam én már olyat h visszafele és lehet szoktatni a szopizást.

a fejés elég fárasztó sztem, meg a cicit eléggé kikészíti. kézzel v géppel csinálod?

sylblog 2008.12.27. 10:22:01

Köszi essz, hogy együtt érzel velem:(.Szomorú is vagyok.Visszafele szoktatás már próbálva volt, két héten keresztül, nem ment, négy hete tápszer kombó van.Valóban ki van készülve a mellem,ez van.
Géppel csinálom (elektromos), mert ezzel gyorsabb (TIGEX Brendonos).Jó a hatásfoka, de mellhez csatlakozó gumisrész kikészíti a mellem. A kézi készülék (Medela) nem olyan gyors, de mellbarátabb.Ha gyötröm tovább a helyzeten magam, annyi tejem se lesz, amennyit újra visszahoztam, egyszerűen elfogadom.Éjszaka tényleg szopizik, de azon gondolkodom, hogy nappal annyival emelem az adagját, amennyit éjszaka elfogyaszt. (Egy mellből szopizik éjszaka, durván 80-90 ml-t, hajnali 4-5 között 100 ml tápszert félálomban).
süti beállítások módosítása